Praat dilemma’s in coachgesprekken
De verschillende smaken interactie tussen de keelcentra van jou en je coachee.
Ik vind het moeilijk om mijn mond dicht te houden in mijn 1:1 sessies.
En hoewel je nu wellicht denkt dat dat ook niet de bedoeling is in 1:1 sessies, is dat soms wel effectiever om te doen!
Ik vind dat niet moeilijk omdat ik niet van stilte houd. Ik ben GEK op stilte. Ik vind dat moeilijk omdat in de interactie met anderen mijn ongedefinieerde keelcentrum onder druk komt te staan.
En die druk wil zich uiten door, je voelt ‘m al, woordenbrij te spugen. Wel zinnige woordenbrij (geloof ik althans 🤣), maar desalniettemin veel, veel, heel veel woorden.
Nu boeken klanten 1:1 sessies bij mij omdat ze mijn advies willen. Doorgaans over marketing vraagstukken. En nou ja, in mijn verdediging, daar heb ik ook echt wel wat zinnigs over te zeggen 😊.
Waar ik echter wel echt voor wil waken is dat ik onder de druk die ik voel vergeet dat ik een klant heb met ook een stem.
Mijn natuurlijk bevrijde stem ziet die druk voor wat het is. Druk van anderen die niet van mij is en ik hoef daar niets mee anders dan door me heen te laten glijden.
Zeker als mijn klant een gedefinieerd keelcentrum heeft, kan ik júist in 1:1 sessies ruimte geven aan de ware stem van mijn klant. Haar aanmoedigen te zeggen wat ze echt wil zeggen. Ik opereer soms dan simpelweg als de versterker van wat zij al lang wildden uiten.
Als mijn klant een ongedefinieerd keel centrum heeft dan is het handig dat we voordat we starten even helder benoemen waar we het over gaan hebben (dit doe ik doorgaans sowieso wel, want intenties zijn het fundament van elke actie is mijn overtuiging).
Bekijk het kwadrant eens.
Heb jij zelf een gedefinieerd of ongedefnieerd keelcentrum? Herken je de situaties met klanten die dit centrum gedefinieerd en ongedefnieerd hebben?
Als je de komende weken klantgesprekken voert en je weet hun design, doe dan eens een experiment aan de hand van de tips.
Een simpel experiment om óók weer een stapje dichterbij het bevrijden van jouw natuurlijke stem te komen.
Liefs, Rianne
Abonneer je op het gratis Human Design Professional Magazine!
Ontdek de vele manieren waarop je Human Design professioneel kunt integreren in je praktijk. Voor jouw klanten of collega’s.
"*" geeft vereiste velden aan