Heeft Human Design een positioneringsprobleem?

We lopen het risico Human Design net zo oppervlakkig te maken als persoonlijkheids-systemen die mensen in 4, 9 of 16 hokjes stoppen.

In dit blog bekijk ik de positionering van Human Design door mijn bril als marketeer én Human Design Professional.

Ik nodig je ook uit om mee te denken!

Heeft HD een positioneringsprobleem

Ik werk al 25 jaar als marketeer: waarde creëren en verpakken zodat het landt bij je klant. 8 jaar geleden startte ik mijn Human Design studie, 5 jaar geleden werd het mijn werk.

Toen stond Human Design in Nederland nog in de kinderschoenen.

Er was geen collectieve breinpositie: vraag 100 mensen wat Human Design is → 100 verschillende antwoorden. Of nou ja, de meeste: uhhh geen idee.

Voor een marketeer een droom: je kunt de breinpositie nog zélf vormgeven.

Nu, 5 jaar later, zijn we het grotendeels eens: Human Design is een persoonlijkheidssysteem op basis van je geboortegegevens. Maar over het waarom, wat je ermee kan en het effect op je leven zoeken we nog naar gezamenlijke woorden.

 

Jij beïnvloedt de collectieve breinpositie van Human Design.

Veel professionals die met HD werken beseffen niet: je bent óók marketeer van het systeem.

Of je wilt of niet: als professional die met HD werkt draag je verantwoordelijkheid voor hóe het systeem wordt uitgelegd.

Jij beïnvloedt de collectieve breinpositie van Human Design.

Zonder stevige breinpositie blijft HD versnipperd en mist het de impact waarvan wij willen dat die het krijgt.

Hier zit mijn zorg.

 

Human Design is meer dan een persoonlijkheidssysteem met 5 types

Om Human Design simpel uitlegbaar te maken, zijn veel van ons gaan leunen op de 5 types.

Niet expres, niet bewust en deels logisch.

Dat deel is overzichtelijk en ‘snackable’.

De consequentie: de breinpositie van Human Design wordt gereduceerd tot ‘het persoonlijkheidssysteem met 5 types’.

De prijs die we betalen voor het innemen van die breinpositie: de diepgang en gelaagdheid van Human Design.

Wat mij betreft een te hoge prijs.

Human Design is juist niet zoals de systemen die mensen indelen in 4,9 of 16 hokjes.

Acht verschillende Manifesting Generators

Kijk naar de 8 charts.

Allemaal het label van ‘Manifesting Generator’, maar fundamenteel verschillend.

In hoe ze beslissen, samenwerken, ideale werkomgeving, energie opnemen, getriggerd raken, en hun ritme vinden.

Dit antwoord hebben we samen te vinden

Wij, HD professionals, weten de verschillen en kunnen die in de charts interpreteren.

Juist die nuance maakt HD zo waardevol.

Als jij dat ook zo ziet, laat je horen.

Want op de collectieve breinpositie van HD hebben we ècht nog invloed.

Samen hebben we een antwoord te vinden op de vraag:

Hoe positioneren we Human Design zodat de diepgang behouden blijft en onze klanten het op waarde schatten?

Voor mij komen marketing & Human Design hier samen. Ik vind dit een heerlijke vraag.

Ik zoek vakgenoten die deze vraag ook jummie vinden om over te bomen.

Laat je horen!

Deze past perfect!

Gratis training Echt Helder

Echt Helder LD

Laat een reactie achter!